Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday 16 August 2013

izz is 11 months old

kelmarin iaitu 14 September 2013, anak bujangku, cewahh bujang la sangat, telah genap 11 bulan. alhamdulillah membesar dgn normal.

update utk 11 bulan ni, izz da pandai berdiri. pantang ade tempat berpaut, dia akan nak berdiri. sebelum ni, kalu berdiri, dia x pandai nak duduk. skang ni, da pandai berdiri, pandai la dia nak turn duduk sendiri. hehehe. tapi kalau lepas dia x berani lagi. maybe x lama lagi ok la kot.

selain tu, mulut makin becok. ok good. cakap la ape awak nk ckp izz. ummi dengar je. hehe.

pasal pemakanan pulak, izz makin kurang makan. pengasuh pon ckp benda yg sama. erm, da lama x jumpa paed ni. nk tgk perkembangan dia. next month umur setahun baru ade appt utk immunisation. hopefully perkembangan dia ok. sbb ramai yg kata badan izz x membesar. erm, aku ade baca, budak yg fully breastfeed, at his age, mmg xnaik badan sgt sbb masa ni la die kene ringankan badan sebab nak explore byk benda (berdiri, berjalan and so on) hopefully fakta tu betul la and i dont have to worry much.

alhamdulillah dah sebelas bulan jugak aku fully breastfeed izz. syukur atas rezekimu ya Allah. Orang dok promote supplement shaklee n so on kat aku utk byk kan susu. at this stage, i still dont need them. next time x pasti la kan. tp kalau org tya, how do i maintain my milk production. my answer ialah, xde ape2 petua. aku makan ape yg aku rasa nak makan. and aku xde pantang ape2 pon. kalau aku x makan sumtimg, bukan aku pantang atau diet. itu maknanya aku x suka makanan tu. hehe. yg plg penting sebagai wanita berkerjaya ni (ewaaah) kene la rajin dan konsisten untuk mengepam kalau berniat nk fully breastfeed anak. jgn cheating ok! kalau beli breastpump harga beribu pon, tp malas nak mengepam, xde gunanya jugak hokay. breast kita ni, kalau xde gesaan atau x dipam, lama2 susu tu akan berkurang dgn sendirinya. as simple as no demand, no supply, the more we demand (pam) the more it supplies. so aku sgt bersyukur aku dpt susukan izz susu badan aku sendiri sampai skarang ni. hopefully dpt continue sampai 2 tahun. ameen. kalau aku tahu ada mommy yg nk breasfeed baby, aku mmg support betul!

makin lama rambut izz makin  panjang. org asyik tya, bila nak potong rambut izz? hahaha the more people ask, the longer i want it to be. lol. xdela, aku n hubs mmg saje nk simpan rambut izz panjang. kenapa? sbb aku rasa comel. lantak la org nk kata x comel. aku yg rasa comel. hahaha. org yg x penah jmpa izz, akan kata izz girl. adehhh its okay. i x kesah pon. jji i taw anak i boy n dress him like a real boy. its only his hair that i keep long. ada masalah? huhu

ok la, x sampai sebulan lagi nak celebrate bday izz yg pertama ok sgt excited. hubs n i dah discuss nak belikan hadiah ape utk izz. tgk la jadi ke tak. party venue pon x reserve lagi. hopefully sempat la nk gi book esok. 
yg ni aku rasa ada mcm pompuan sikit. hihi. tp kalau anak korang pompuan, korang nk ke pakaikan baju maskulin mcm ni? hohoiii

suka sgt bergolek2 skang ni


yg ni mmg saje kasi rambut tu messy. weee

izz, silala terharu sbb ummi kasi kamu minum susu ummi xde campur2 lagi taw! hehe. nenen je kejenya :P
yg ni saje je tempelan. nak bgtaw yg aku akn join event ni esok. slot izz pukul 8pm esok. eksaited ok! saje je. nk gain new experience. nnt boleh izz dapat certificate from msia book of record selain goodie bag. x sabar nk gi esok! tq hubs sbb sporting layan ummi nak join benda ni. muahhh

love ~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...