Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday 21 July 2011

bon odori

what bon odori is? aku pon x taw ape tu maksod bon odori. hehe. tp klo kt malaysia ni, it is a festival where orang2 jepun kat malaysia ni berkumpol. bukan la takat org jepon, yg x jepon perasan jepon pon ramai. sonok la dtg sana sbb tgk ramai jepun berkimono. makanan2 yg dijual sume mknn jepon. erkkk i dont like sushi anyway :p

last time aku gi bon odori masa aku skolah rendah kot sbb follow akak aku yg keje ngan company jepon. pastu da lama x gi. if not mistaken, bon odori ni diadakan every year ditempat yg sama. iaitu stadium panasonic. formerly known as stadium matsushita kat shah alam.

when adik aku send pasal bon odori ni tahun ni, aku laju je ckp nak gi. actually adik badik aku sume minat yg jepon2 ni. abang, kakak n adik aku boleh ckp jepon wlopon x bape fasih. kakak aku sbb keje ngan company jepon. jepon xnak blaja ckp english, so, kakak aku yg dihanta kene blaja bhs jepon. best gak tu. hehe. abg aku pon sama gak keje ngn company jepon gak. while adik aku mmg amek japanese as 2nd languange kt U. yg aku? dok nganga klo dgr dorg ckp jepon. kakakaka

byk giler gamba amek kt bon odori tu, tp xlarat nk masukkan sume. ape yg ade je :)

 the gate opened at 5 pm. we reached bout 6 pm. punye la ramai manusia!

 mmg trademark bon odori ni akan kasi kipas every year. kipas tu berlambak2 sbb byk giler company jepon yg sponsor. everyehere org dok bg kipas tu wlopon tgn dah penuh. siap letak kotak kipas tu gitu je. hahaha

 aku lak terpikir, the next day iaitu ahad ade perbarisan kt stadium, so, mesti panas, so, aku dibantu oleh pasukan khas aku iatu asyu, acah n dylla, amek byk2 kipas sbb nak bwk ke stadium bukit jalil esoknye. hahaha. so pada sp2 yg tya mn dpt byk2 kipas tu masa sukan miti kt bukit jalil, jawapannye ialah aku la yg sponsor! kakaka sponsor la sgt! lol

 comel sgt budak ni. u can see ramai budak cinonet camni pakai kimono. sumpah comel. mmg fotographers akan kerumun kat budak2 camni kt situ.

 abg2 ni hot sgt la tu. hehe

 jepun rambut karat

 dorang ni dr japanese international school rasenye. dorang perform kt ats stage tu

 rase cam kt jepun . hehe

 ramai2 dok melepak atas padang. syok jee

 ok drum start kol 7. trok betol la dorang ni buat nk maghrib ni. yela majlis dorang, ade dorang kesah waktu smyg org lain ye x?

 ok da gather2 kat ats tu

 dgr dulu ucapan tok ketua ke hape ckp jepon den x paham. hahaha. ade sket la die berpantun bhs melayu tp xpaham gak. kakaka

ok, ni la yg ditunggu. start dancing! ngee. every1 made big circles around the centre stage n followed the dance. cool!

 haha i foolllowww. lagu jepun zaman 20an agaknye yg die pasang. old skool giler

 suke asyu nari sblh nenek jepun tu. agagaga

 kitorang abeskan sesi pertama je. pusing nari 3 lagu. sbb da maghrib u ols.

 enjoy giler. alaa steps die sng je. sbb nak bagi sume kitorang follow kan. best wo! ok jgn nak suke sgt, xtgu smpai abes sbb nak kejar maghrib. kang jd sama kafir pulak ikot sama deme. kakaka.

ha yg ni plg kelaka. time nak balik tu, dis japanese tahan kitorang nak amek gmba ngn kitorg. aikk, bkn kitorg dtg sini sbb kitorang nk amek gmba ngn dorang ke? haha. sbb kitorang sume bertudung kot. so die nak amek gmba ngn kitorang. hehehe. ok, taun depan, leh gi lagi :) tq hasben jd fulltime fotografer kitorang. mintak maaf awal2 sbb langsung 1 gamba die xde kt sini. kihkihkih.

love ~ izyan al-za'im



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...