Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Friday 19 November 2010

raya haji

Tahun ni nye raya haji agak best sbb tunangku raye ngan aku. kire best la tu kan. hehe. yela, xde cuti pon. so, the whole family raye kat umah mak ayah. i love when the whole family is gathered!
tp xde sesi bergamba la ari tu. sume sebok sampai ke petang. cett. juadah raya aji kali ni cam bese nasi impit, kuah kacang, rendang ayam, ayam masak merah, n soon goreng.

mak n ayah tolong org lapah lembu kat masjid. ptg tu mak buat sup tulang. melelehhhh. hehe. n for the 1st time aku mnyediakan juadah air tgn aku utk raya ni. hehe. aritu makan baked cheese macaroni pn noreen bawak kat opis. sedapnye! so aku da siap beli bahan. tanpa merujuk resipi, aku belasah je buat! aku try buat 1 bekas dulu mlm tu. aku n tunangku yg licinkan. haha. esok pg nye, aku buat lg 2 bekas. alhamdulillah licin jugak. anak2 buah aku suke makan. suke tgk deme mkn ape yg aku masak. poyo giler! tp mebi kurang jd sgt sbb umah aku xde oven. so bnda tu x terbakar. haha. aku gune microwave je. just to melt the cheese. ok le tu. huhu. bnda2 simple tu leh la aku buat. cube soh masak gulai. menagis aku!! hahaha

taraaa!! ni lah hasilnye my 1st attemption of baked cheese macaroni! buruk tol gamba. haha

sementara tgu mak aku kat masjid, aku adik beradik g raya umah embah, umah mak wok n umah pakngah. itu saja. n menunggu sedara mara lain dtg umah. ok, walopon terlambat nk jugak wish selamat hari raya korban! berkorban apa saja :)

alkisahnye, tunangku nk makan lemang. dekat2 umah aku tu ade byk gak la gerai lemang, 6 7 ade gak. tp bile turn kitorang dtg, da abes n kene tunngu. mlm sebelum pon camtu gak. siang pon camtu gak. ampeh. wrong timing la kitorang ni. last2 raya umah makcik aku, makan lemang kat umah dorang jela. aahahah

due muke kecewa x dapat beli lemang. lol


ape je yg kitorang makan tu. acah la yg beli. ade gak org cipta makanan camtu. hahaha. layannz

aku n tunangku pakai merah. merah lg?? haha. cian nubies. cam ngantok jer. hhuhu

nubies comot mkn nasi impit. ok la, selamat hari raya haji!

love~ izyan al-za'im

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...